Stappenplan
Stappenplan voor integratie betaalpagina en activatie betaalmethodes
-
Administratieve dossier opvragen bij BOSA
Het volledige administratieve (lastenboek, offerte, positief advies IF, bestelbon, ..) dossier is verkrijgbaar bij de Service Desk van de FOD BOSA – DG Digitale Transformatie : http://www.services.fedict.belgium.be/nl/Contact
Dossier beheerder FOD BOSA: Delphine Duprez
-
Integratietesten voor het betaalplatform (Sips)
De klant of zijn dienstverlener voert de integratietesten uit, op basis van de technische documentatie.
Technische vragen ivm integratie mogen naar supportsips-benelux@worldline.com worden gestuurd.
-
Bestelbon opsturen
De klant wenst toegang te krijgen tot het Worldline-platform in productie (Sips) en wenst de betaalmiddelen te activeren.
De klant vult de bestelbon in (Bestelbon_WL_M1112_NL_V1.0.xlsx),
en stuurt die via e-mail naar Worldline (ecom-belgium@worldline.com) + in kopie naar de dossierbeheerder van de FOD BOSA, DG Digitale transformatie: - Delphine Duprez (delphine.duprez@bosa.fgov.be)
Onderwerp mail: BOSA M1112 - Bestelbon – <projectnaam/klantnaam>
De klant stuurt de gescande versie van de bestelbon, ondertekend door de bevoegde persoon, terug naar Worldline en voegt een kopie van de identiteitskaart bij (als apart bestand)
Als u vragen heeft over het invullen van het bestelformulier, neem dan contact op met: ecom-belgium@atosworldline.com en Worldline valideert binnen de 3 dagen of de bestelbon correct is ingevuld en laat de klant weten of het document al dan niet volledig is.
-
Getekende gebruiksovereenkomst opsturen
In parallel met stap 3 stuurt de klant de getekende gebruiksovereenkomst (Gebruiksovereenkomst_M1112_E-Payment_NL_2.2.pdf) via e-mail naar Delphine Duprez, Service Manager van DG DT van de FOD BOSA voor de ePaymentdienst;
-
Informaties voor productie ontvangen
Worldline neemt binnen de 6 werkdagen de bestelbon op en stuurt:
-
naar de technische contactpersoon: toegang tot een platform voor het download van het certificaat “secret keys” om de integratie in productie uit te voeren;
-
naar de business contactpersoon: de gebruikersnaam en het wachtwoord voor toegang tot de back office (MEX – Merchant extranet); beheer van de transacties, beheer van de gebruikers, reporting, … (indien in bestelbon werd aangevraagd)